Prøve golf

Så hyggelig at du klikket deg inn på denne siden! Det betyr at du eller noen du kjenner vurderer å prøve golf?

Vi syns selvsagt at du skal begynne med denne fantastiske idrett, hobby og fritidsaktivitet. Golf har aldri vært mer populært på Innherred enn nå. Så bli med du også!

Golf er morsomt, sosialt, spennende og utfordrende. Handicapsystemet bidrar til at du får utfordret deg selv hver gang du spiller, det gir også mulighet til en spennende konkurranse uansett ferdighet, alder eller kjønn.

Golf er en aktivitet som det er lett å bli hekta på. Har du spilt dårlig ønsker du å komme deg ut på banen fortest mulig for å ta revansje på deg selv. Har du spilt bra vil du ut igjen for det finnes ikke noe morsommere. Kort sagt, du har alltid lyst å spille golf!

Hva er golf?

På golfforbundet sine sider kan du lese mer om hva golf er: Hva er golf? (Golfforbundet)

Prøve

På Stiklestad golfklubb har du alltid mulighet å prøve golf. Du får låne køller gratis, bare å komme innom! Du kan slå en bøtte med baller på drivingrangen, putte på puttinggreenen når du vil.

Vil du prøve golf sammen med en venn som allerede spiller golf, kan du klikke på bildet lengre nede på siden for å registrere deg hos oss.

Nybegynnerkurs

Målet med nybegynnerkurset Veien til Golf (VTG) er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet.

Kurset vil gi deg praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter trening i grunnleggende teknikk, regler, sikkerhet og opptreden på banen. Du får også prøve å spille på banen for å oppleve golfen i sitt rette element. Etter kurset kan du melde deg inn i golfklubben og spille så mye du vil. Klubben har mange ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

VTG opplæringen på Stiklestad golfklubb er delt i 3 deler. Del 1 er e-læring som du gjør hjemme, del 2 er et praktisk kurs på golfklubben. Avsluttende del 3 er en fadderrunde med en bekjent eller tildelt fadder fra golfklubben.

VTG e-læring er første steg på veien til å bli golfspiller. E-læringskurset vil ta deg gjennom teorien til VTG, og er obligatorisk for alle nye golfspillere.

Her kan du ta E-læringskurset

Ta E-læringskurset før du møter opp på første kurskveld.

Kursavgift 2024: Voksne 850 kr, barn og ungdom opp til 19 år 350 kr.

Klubben har introduksjonspris på medlemskap de to først årene.

Kommende kurs ser du på “knappene” under, klikk på de for påmelding.

Nybegynnertrening

For å gi deg best mulige forutsetninger for å lykkes med ditt golfspill, bli integrert og trives på klubben har vi noe som heter nybegynnertreninger. Det er helt gratis golftrening en dag i uken. Her er det hvis man ønsker bare å hive seg med etter fullført nybegynnerkurs. Følg med på klubbens Facebook side for påmelding (oppstart uke 19).

Medlemskap i golfklubben

For å spille golf må man etter fullført kurs melde seg inn i en golfklubb. Stiklestad golfklubb har en svært gunstig inngang for nye medlemmer. Første året betaler du bare medlemskap fra du melder deg inn og ut året (årsavgiften er normalt fordelt over 12 måneder). Les mer om medlemskap her.